mandag 27. juli 2009

Vellykket bluesfestival

Foto: Kow d.e. 240709 ©
Klikk på bildene for å se større versjon

Fredag middag: Tak, bord og krakker er på plass, og teamet jobber hektisk for å bli ferdige til kveldens konsert. Et stort apparat og mye som skal klaffe, men når man kan sine saker, går det greit.


Drøbakfestivalen har funnet sin form. Her sitter man tørt og godt og kan nyte sin forfriskning og sin blues uten at regnet siler nedover nakken.

Bluesfestivalen setter Drøbak på kartet. Det er bra.
Etter år med motgang og økonomiske fortredeligheter, ser arrangementet etter hvert ut til å ha ervervet seg en plass i blueselskernes bevissthet. Folk kommer fra nord og sør - og fra Frogn.
De utrettelige arrangørene ser nå ut til å få betalt for det uoppslitelige pågangsmotet og ståpåviljen sin.
Utearrangementer under labile meteorologiske forhold, er risikosport. Man skal være ekstremt interessert for å sette seg ubeskyttet i øsende regnvær.
Det har arrangørene av bluesfestivalen tenkt på og gjort noe med. Stofftak dekker den delen av Sjøtorget som festivalen bruker. Det er proft og en klok investering. Dette burde mange arrangører av utendørsarrangementer lære av.
Selv er jeg venn av viser og klassisk musikk.
Blues har jeg ingen ting i mot, men helst i mindre doser. Bluesfestivalen er derfor ikke min sommeropplevelse, men jeg setter umåtelig pris på det arrangementet betyr for Drøbak - og Frogn.
Jeg gleder meg derfor med arrangørene når det går bra.
Slik det så avgjort gjorde i år, i følge mediene.
Så kan Notodden bare være storebror med sine tradisjoner og sitt megatilbud.
I Drøbak trives vi med å være små - og idylliske.
Større dimensjoner er ikke synonymt med større kvalitet.
Lite og godt. Det er Drøbak.
Det kan bluesfestivalen leve høyt på.

Ingen kommentarer: