onsdag 15. juli 2009

En blomst i Norden

Foto: Kow d.e. 070709 ©
Klikk på bildet for å se større versjon

Hvorfor har vi gitt avkall på slagordet og markedsføringsdevisen "Drøbak - en blomst i Norden"?

På en ferge over Gullmaren i Bohuslän kom vi til å stå ved siden av en bil med en kjent sticker på støtfangeren.
"Drøbak - en blomst i Norden" stod det.
Det var et utmerket slagord.
Hvorfor brukes ikke det lenger?
Drøbak er jo en blomst - både i Norge og Norden.
"Drøbak - en blomst i Norden" er et slagord vi gjerne kan ta fram igjen og gjøre mer ut av - i den gode saks tjeneste.
Et levende, pulserende Drøbak sentrum er det vi vil ha.
Turisme er med på å holde det lokale næringslivet og dermed sentrum i live.
Bruk fantasien og vis initiativ.

2 kommentarer:

Morten Pedersen sa...

Det høres kanskje litt gammeldags ut. Slår ikke ann hos de unge som er de som reiser mest. Kanskje et nytt slagord: Drøbak der ungdommen fester mest. Ikke vet jeg, bare leser litt om ungdomsfyllen i syden som blir slått opp stort i VG i dag.

winther sa...

Synes du virkelig det? At det er gammeldags? De unge appellerer det nok ikke til. Det har du rett i. Men barnefamiler og godt voksne som ønsker å stifte bekjentskap med idyllen Drøbak, kunne det kanskje virke lokkende på. Ellers er "Drøbak - Oslofjordens perle" rene ord for pengene.
Forøvrig peker du indirekte på et viktig forhold, nemlig at det finnes minst to Drøbak: Drøbak om dagen og Drøbak om kvelden. Markedsføringen bør ta hensyn til at det også finnes minst to brukergrupper. Hvis de som har som oppgave å "selge" Drøbak har slike forhold i tankene, har det i alle fall gått meg hus forbi. Her er mye ugjort.