torsdag 3. september 2009

Jeg tar av meg hatten for Oscarsborgoperaen

Foto: Kow d.e. ©
Klikk på bildet for å se større versjon

Illustrasjonsbilde fra forberedelsene til en tidligere forestilling som ble spilt for fulle hus og til stor og berettiget begeistring.

Jeg tar i ærbødighet og takknemlighet av meg hatten for ildsjelen og pioneren Anne Feldberg og Oscarsborgoperaen.
Jeg er imponert over visjonene, det praktiske grepet, og ikke minst over det kunstneriske nivået på operaforestillingene i borggården.
Hvis Staten nå åpner lommeboka og støtter tiltaket slik at det monner, er det ikke mer enn rett og rimelig.
Ikke slik at penger skal erstatte entusiasme og dugnadsånd, men det bør bli mulig å gjøre mer - enda bedre, over lengre tid.
Men flere oppsetninger per sesong advarer jeg mot.
Forløfter man seg, får man bare varig vondt i ryggen. Det vil uvegerlig gå ut over arrangementet og svekke overlevelsesevnen.
Og publikum kan også bli mettet etter hvert. I alle fall for en tid.
Så overdriv ikke.
Ta vare på suksessen og kjør trygt!
Denne suksessen har vi ikke råd til å miste.

Ingen kommentarer: