torsdag 20. desember 2007

Om det geniale i at dele ut Brosjyrer der handler om helt andre Dele av Fylket

Herr redaktør.

Jeg har i min Postkasse mottaget en meget tankevækkende og lesværdig Brosjyre fra Stor-Oslo Lokaltrafikk; SL kaldet. Den forklarer at det fra det nye År er Slutt på de såkalte billige Bussreiser mellom Aurskog-Høland og Hovedstaden. Dette er sannelig interessante Nyheter.

Selv bor jeg i Drøbak, eller i ethvert Fall i Frogn, men Aurskog-Høland er ikke uten Interesse for meg og min Familie. En Gren av min Svigermors familie stammer der fra. Men det forekommer ikke ofte at min Hustru eller jeg tar Bussen til og fra Bjerkelangen. Det må innrømmes.

Nok om det.

Det er fastslået at Elevene i den norske Skole kan så sørgelig lite. Mange Voksne er heller ikke plaget av for megen Kunnskap. Jeg antar at utdelelsen til Postmottagerne i Drøbak av Brosjyrer som omhandler Bussruterne i Aurskog-Høland, er et Led i SLs Arbeide for å utbedre denne Mangel ved å utbre Kunnskap om de forskjellige Dele av Fylket. Således går jeg ut fra at der nu sitter en Række Personer i Aurskog-Høland og studerer Brosjyrer hvori SL forteller at det fra Nyttår er Slutt på Billigreisene mellom Drøbak og Oslo. Slik får vi nu alle vite noe om hvorledes Man har det i andre Dele av Fylket. Og det er jo udmerket, Herr Redaktør. Ja, nest intil genialt.

Visste De, Herr Redaktør, at der nu går Buss fra Hemnes 5 - fem - Ganger mellom Klokken 0500 og 0700, og at Man i Tilleg kan reise via Bjørkelangen - eller Bjerkelangen, som jeg sier.


Ikke det? De visste kanskje heller ikke at Linje 481 tar Dem fra Bjerkelangen til Jernbanetorvet på ca én Time "etter Ruten". Kan det mon bety at Bussen er i Hovedstaden én Time forsinket?

Visste De ikke dette, Herr Redaktør? Nei, der kan De se hva Man kan lære av dette udmerkede Initiativ fra SLs Side.

Overbring derfor min Tak til SL for det Nybrotsarbeide Selskapet her har påtaget seg.

Deres Ærbødige
Drøbaksbeboer

Ingen kommentarer: