lørdag 27. august 2011

Regn og torden

Foto: Kow d.e. 27082011 ©
Klikk på bildene for å se større versjon


Blygrå himmel over blygrå fjord. Regn og torden nærmer seg.

Vestsiden av fjorden har regn allerede.

Sommeren er nok over for denne gang.
Den siste lørdagen i august ble en våt affære.
Jeg rakk å gå fra Skorkeberg til bunnen av Jørnsebakken uten å bli våt.
Men så kom regnet.
Og da jeg gikk under de store trærne i Badehusgata, flerret lynene himmelen og tordenen rullet innover fjorden.
Mens regnet bøttet ned.
Og sprutet opp.
Så jeg ble våt fra tå til topp.
Da jeg ventet for å ta bussen hjem i stedet for å traske i regnet, så jeg at flere delte min skjebne.
Både lokale personer som lengtet i hus, og franske og svenske turister.
Svenskene var egentlig på seminar i Oslo, men hadde tatt seg en liten semästerresa til Drøbak, som de sa.
Det var jo i og for seg en fornuftig tanke, men de kunne avgjort valgt en bedre dag.
Hvis de ville oppleve vår vesle perle ved fjorden.
Lørdag 27. august 2011 passet utvilsomt best til inneaktiviteter.

Ingen kommentarer: