mandag 1. november 2010

Gratulerer, NIF!

Illustrasjon fra Nesodden idrettsforenings nettsider.

NIF har gjort sine saker meget bra i år. La oss håpe at de makter å følge opp kommende sesong.

Det er ikke ofte at denne bloggen beveger seg utenfor Frogns grenser. I dag gjør den imidlertid et av få unntak.
En anonym NIF-tilhenger har - lett hoverende - lagt inn en kommentar på innlegget "Gammelt tre ble til stor C".
Der skriver han "Nei du,Winther, det ble kanskje ikke 1. runde i cupen, men det blir 2. divisjon neste år!"
Jeg kunne latt kommentaren dø hen i anonymitet og glemsel.
I stedet trekker jeg saken og innlegget fram i lyset her.
For det fortjener NIF. Som har levert en sesong som det står respekt av.
Av lokale lag holder jeg, som god Drøbakpatriot, med DFI. Selvfølgelig.
Men jeg har råd til å glede meg over NIFs suksess.
Derfor: Gratulerer Nesodden-folk. Laget deres har gjort en utmerket innsats.
Nå gjelder det at oppholdet i 2. divisjon ikke bare blir en "fransk visitt". Altså pinlig kort.
Hold dere der, så får dere snart selskap av DFI.
Da ligger forholdene til rette for skikkelige lokalderby, patriotisme og kamp mellom gode naboer.
Og mens jeg er i det sjenerøse hjørnet: Forhåpentlig får dere ikke selskap av Follo.
Et under er i ferd med å skje.
Ikke bare er Follo i cupfinalen med reell mulighet til å bli cupmester, men kanskje kan Follo - mot alle odds - også berge plassen i 1. divisjon. La oss håpe at de klarer det.
Heia DFI, heia NIF og heia Follo.

Ingen kommentarer: