
La ordningen være som den er. Det er best for alle parter.
Nok en gang leker politikerne i Frogn med tanken på å gjøre Bankløkka til melkeku.

Fasanen er tillitsfull. Vet den å passe seg for ikke fullt så vennligsinnede skapninger?
Vi har fått besøk i hagen.
Gjesten har vært hos oss flere ganger, men først i går kom vi på talefot og fikk så nær kontakt at det ble et brukbart bilde av det.
Skjønt, talefot. Fru fasan - for det er en fasan det er - foretrakk å ha oss på en en armlengdes avstand og vel så det. For sikkerhetsskyld.
Enda vi bød på mat, og fór meget forsiktig fram.
Fru fasan er en eksotisk og meget hyggelig besøkende, som vi gjerne ser igjen. Vi håper derfor at hun vet å passe seg for skapninger som er langt farligere enn oss.
Stedets katter f. eks. Vi har ingen, men får stadig besøk av mange. Sjansen for en lite hyggelig konfrontasjon mellom den tobente og en eller flere firbente er derfor absolutt til stede.
Vi krysser fingrene og ønsker fru fasan lykke til, mens vi lurer på om hun ikke har noen mann.
Går hun gjennom livet alene og ensom, eller har hun en mann på lur? En som er for forsiktig til å spankulere rundt i skaurabber, på villaveger og i åpne hager.
Hvis han fins der ute i bakgrunnen, er han velkommen til oss. Vi skal ikke gjøre noen av dem fortred.
Men se opp for katter og løshunder!
Til slutt en oppfordring til våre naboer og folk som kommer på besøk til området: Kjør forsiktig! Det kan være fasaner i vegen!
Over: Her på Seierstenmatta skal DFI møte Rosenborg 2 og en rekke andre trønderlag neste sesong.Noen ganger er naturen ekstra generøs og byr på et fargespill som de færreste kolorister våger å gjøre den etter av frykt for å lage kitsch.
Men naturen gjør som den vil. Ubundet av "ekspertenes" fordommer om hva som er trendy, riktig eller galt.
Derfor byr den oss på slike praktfulle morgener fra tid til annen når den er i lune til det.
Og det er den ikke alltid.
Noen ganger ligger tåka eller disen tett og skjuler åsene og fjorden. Men andre ganger finner sola det for godt å omskape dis og skyer til fargerike malerier før den tar seg sammen og begynner dagens dont.
I slike stunder får livet en ekstra dimensjon, og man føler en glede og takknemlighet over at man er - og kan se.
For vi er heldigvis kvitt den verste overtroen. I tidligere tider var menneskene sikre på at en himmel som denne varslet død og undergang.
Det tror vi ikke på lenger. Nå vet vi at det kun dreier seg om et naturens innfall - et samspill av tilfeldigheter - som vi trygt kan nyte synet av uten å måtte frykte ulykker eller ragnarok - eller hva man nå foretrekker å kalle sine makabre undergangsteorier.