søndag 22. mai 2011

Har du mistet proppen?

Foto: Kow d.e. 22052011 ©
Klikk på bildet for å se større versjon

Savner du denne dingsen? Da bør du lese denne notisen.

Jeg sier det med en gang: Jeg har ikke noe særlig greie på moderne mobilteknologi.
Men tar jeg ikke helt feil, så har jeg funnet en sånn propp som mobiltelefonistene har i øret når de går alene og snakker høyt som om de skulle være flere sammen.
Eller kanskje lytter folk til musikk ved hjelp av denne dingsen?
Ikke vet jeg.
Men jeg vet hvor du kan finne den. Hvis den altså er din. Og du savner den.
Den henger i et tre på Bankløkka!
Joda, du leste riktig.
På en grein like til høyre for Uff-containerne - og mellom containerne og det første parkeringsfeltet - der henger den.
Det er ikke jeg som har hengt den der. Opprinnelig.
Det har noen andre gjort.
Men jeg fikk øye på den og tenkte at en slik dings er sikkert dyr og dypt savnet, så jeg vil si i fra.
Og så hengte jeg den så folk kan se den.
Slik at eieren får en sjanse til å bli gjenforent med høreproppen sin - eller hva nå dingsen måtte hete blant de innvidde.
Uansett synd at en slik fin sak skal bli hengende der fånyttes eller havne på bakken og bli ødelagt.
Så bidra til at den kommer tilbake i rette hender.
Eller rette øre, burde jeg vel si.
Og har du lyst på den - selv om den ikke er din - vel, så er det trolig bedre at den kommer til nytte, enn at den forblir der den er.
Unyttig og med fare for å bli ødelagt.
Så ...

Ingen kommentarer: