Christian Steira henger opp plakater med forbrukervennlige priser over en av frysevarediskene i den totalrenoverte, nyinnredete og innbydende KIWI-butikken.
Disse lokalene var i følge Coop uegnete som butikklokaler. Norgesgruppen var av en annen oppfatning.
Norgesgruppen gikk grundig til verks - innvendig og utvendig. Resultatet er en innbydende butikk med et rikholdig vareutvalg og delikate varer. Heer-befolkningen har ikke tapt noe på byttet.
Kooperasjonen fant det ikke regningssvarende å drive forretning i lokalene på Heer. Til lokalbefolkningens fortvilelse og forargelse stengte den dørene, og håpet at kundene ville oppsøke andre coop-forretninger.
Det kan den trolig glemme. Tiden for kundelojalitet er over. Den gamle samvirkebevegelsens lojalitet over for kundene tydeligvis også.
I dag handler folk der det er greiest. Og billigst.
Ingen grunn til å reise langt etter maten
Og befolkningen på Heer bør ikke reise langt for å finne et mer enn fullgodt alternativ.
Norgesgruppens KIWI-forretning i kooperasjonens gamle lokaler på Heer er en fullgod, innbydende forretning med prisgunstige varer av høy kvalitet.
Det er derfor ingen grunn til å foreta lange reiser for å handle matvarer. Derimot er det sikkert mange andre steder fra, som - når de likevel må sette seg i bilen - kan tenke seg en tur til den nye, flotte billigbutikken på Heer for å proviantere.
Bruk butikken!
I mange tilfelle vet man ikke å sette pris på det man har, før man mister det.
Slik sett var cooperasjonens stenging av dørene, en vekker for mange.
Nå fikk Heer-befolkningen mot alle odds beholde den lokale butikken.
Det gjør livet lettere for mange - spesielt de mindre mobile - samtidig som det bidrar til et levende nærmiljø.
Butikken er både et handelssentrum - og et aktivum for lokalmiljøet. Den styrker følelsen av lokal tilhørighet.
Nå gjelder det at befolkningen på Heer - og Kringerud, Dammen og Ottarsrud-grenda - bruker butikken sin.
Og ikke glemmer fortvilelsen og frustrasjonen da de trodde at nærbutikken skulle bli borte.
Norgesgruppen gikk grundig til verks - innvendig og utvendig. Resultatet er en innbydende butikk med et rikholdig vareutvalg og delikate varer. Heer-befolkningen har ikke tapt noe på byttet.
Kooperasjonen fant det ikke regningssvarende å drive forretning i lokalene på Heer. Til lokalbefolkningens fortvilelse og forargelse stengte den dørene, og håpet at kundene ville oppsøke andre coop-forretninger.
Det kan den trolig glemme. Tiden for kundelojalitet er over. Den gamle samvirkebevegelsens lojalitet over for kundene tydeligvis også.
I dag handler folk der det er greiest. Og billigst.
Ingen grunn til å reise langt etter maten
Og befolkningen på Heer bør ikke reise langt for å finne et mer enn fullgodt alternativ.
Norgesgruppens KIWI-forretning i kooperasjonens gamle lokaler på Heer er en fullgod, innbydende forretning med prisgunstige varer av høy kvalitet.
Det er derfor ingen grunn til å foreta lange reiser for å handle matvarer. Derimot er det sikkert mange andre steder fra, som - når de likevel må sette seg i bilen - kan tenke seg en tur til den nye, flotte billigbutikken på Heer for å proviantere.
Bruk butikken!
I mange tilfelle vet man ikke å sette pris på det man har, før man mister det.
Slik sett var cooperasjonens stenging av dørene, en vekker for mange.
Nå fikk Heer-befolkningen mot alle odds beholde den lokale butikken.
Det gjør livet lettere for mange - spesielt de mindre mobile - samtidig som det bidrar til et levende nærmiljø.
Butikken er både et handelssentrum - og et aktivum for lokalmiljøet. Den styrker følelsen av lokal tilhørighet.
Nå gjelder det at befolkningen på Heer - og Kringerud, Dammen og Ottarsrud-grenda - bruker butikken sin.
Og ikke glemmer fortvilelsen og frustrasjonen da de trodde at nærbutikken skulle bli borte.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar