søndag 10. august 2008

Merkelig "dings" i sjøen i Båthavna

Foto: Kow d.e. 250708 ©
Klikk på bildet for å se større versjon

Hva i all verden er dette, og hvilken hensikt tjener det?

Det skjuler seg mye rart i vannet.
Da vi spaserte på Redaktør Aage Hansens Promenda og tilfeldig kikket ned i sjøen nesten borte ved brygga som fiskeskøytene bruker å ligge ved, fikk vi se en merkelig "dings" som fløt i vannet ved siden av en båt.
Hva i all verden var det? Og hvilken hensikt kunne "dingsen" ha?
Vi studerte fenomenet lenge uten å finne noe svar, og til slutt ba vi om assistanse fra en mann som nøt sommeren på benken like ved. Kunne han si hva det var?
Nei, han stilte seg like uforstående som oss. Han hadde heller aldri sett maken, men det måtte vel være noe til å fortøye båten i?
Men så den ikke litt liten og svak ut? Rett ut sagt: For puslete?
Og hvorfor i all verden skulle man ha en slik dings å fortøye i nær stevnen av båten? Der fortøyer man jo i brygga?
Og hvorfor trengte den brune "treduppen" - eller hva det var - hjelp av en plastring for å holde seg flytende? Tre flyter jo ved egen hjelp.
Mysteriet forble uløst.
Er det noen som vet svaret?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg skal forklare hva dette er, en slik en har jeg god erfaring med. Hva dere fant er en potensring. Den tres på penis for å lette kunne holde på ereksjonen under samleie. Den brune tre-"klossen" er der for at eieren av ringen skal finne den igjen, dersom han f.eks. mister den i en bøtte med potensringer (eller potetringer).

Jeg gleder meg til dere finner neste mystiske gjenstand, så skal jeg prøve så godt jeg kan å identifisere den for dere også. Ha en riktig god dag.

Anonym sa...

Innlegget sier noe om folke- og åndslivet i Drøbak og blir liggende, men hvorfor tør du ikke stå fram med identifiserbart navn? Du som bruker potensringer av denne dimensjonen, har jo ikke noe å skamme deg over.