lørdag 16. februar 2008

Mannvond hund i Vestbyvegen

Man venter ikke å bli angrepet av en mannvond hund når man går tur i Drøbak. Spesielt ikke når hunden er i band. Men det skjedde meg i dag.
I Vestbyvegen, like ved Bergerudhuset, kom en godt voksen kvinne med en meget lys Golden Retriever i mot meg. I det de skulle passere meg, gjorde hunden flere utfall mot meg mens den bjeffet og glefset iltert. Den var åpenbart innstilt på å ta meg, og det vare bare centimetere som skilte den fra å klare det.
Kvinnen ble slept framover med hunden, men klarte til slutt å hale den til seg. Uten et ord slepte hun den motvillige, angrepslystne hunden med seg oppover Vestbyvegen.
Man kan ikke gå tur der andre folk befinner seg, når man har en mannvond hund. Og man kan ikke ha den i løs lenke som gjør det mulig for den å hoppe på forbipasserende. Hadde jeg ikke vært så rask og hoppet unna, ville jeg opplagt blitt bitt.
Det var en skremmende opplevelse som satt i lenge etterpå.
w

1 kommentar:

Anonym sa...

Skjønner veldig godt at den angrep deg, jeg. Hadde jeg vært hund og visste hva du stod for ville jeg nok gjort det samme.