lørdag 17. november 2007

Har 32 Personer stemt?

Herr Redaktør!

Jeg må nok en Gang få Lov til at komme tilbake til Ordførervalget I Frogn.


Jeg synes at der Nu er nok Vås om Denne Sag. Å finne en Løsning på Problæmet er da ikke noe Hokus Pokus for den der har et Hoved at tænke med.

Når 16 troverdige Personer erklærer at de har stemt på Herr Moen, og Tellekorpset har tellet opp 16 Stemmer til Herr Vestby, ja, da har 32 Personer stemt! Det tør være soleklart.

For der er vel Ingen der for Alvor tror at Nogen av disse gode Personer lyver? Hvem skulde det i så Tilfelde være? Ja, jeg bare spør: Hvem skulde det være?


Jeg ser at optil flere Personer har spekulert i dette, men det lyder da for utroligt. Slike bra Mennesker! Nei, hadde Nogen sviktet sitt Parti og sin Koalisasjon og stemt på Herr Vestby, ville nok Vedkommende ståt frem. Det må vi ha Lov til å stole på.

Vel. Ettersom der kun er 31 Medlæmer i Kommunebestyrelsen, er der altså en ubemyndiget der har lurt seg til at stemme. Eller også har en av de bemyndigede stemt to Gange.

Uansett er der skjedd en Feil. Ja, rent ut sagt en Ulovlighet. Om det da ikke er Tellekorpset der har tellet Galt. Det kan jo ha forekommet.

Uansett: Valget må gå om igjen! Og det straks!

Jeg ser at en annen Drøbaksbeboer allerede har vært inde på denne Tanke. Det er meget fornuftig og riktig tænkt.

Så derfor, Herr Vestby, som midlertidig Ordfører – eller Borgermester, som jeg foretræker at kalde det; kan Bergen ha Borgermester, kan vi ha det! – bør De vise Dem som en Mand og kalde sammen til nyt Konstitusjonsmøde. La oss snarest få en Slut på alle Spekulasjoner og alt politisk Kjevl om denne Sag. Den må heller ikke få lige ubehandlet og forsure Miliøet. Vi vil ha Ro og Gemytlighet i vår lille By, ikke Strid og Leven og Mistænkeliggjøring av gode Menn og Kvinner.

Derfor: Træd til Værket!

På Vegne av flere
Drøbaksbeboer

Ingen kommentarer: