tirsdag 17. november 2009

Snilepost?

Postlagt i Oslo den 11. Ankommet Skorkeberg den 17. Hvor har boka vært i mellomtiden? Vanlig post kalles gjerne "snilepost", i motsetning til elektroniske forsendelser. Denne sendingen gjør seg uten tvil fortjent til betegnelsen.

Skal en enkel bokpakke - som ikke er særlig tung, og som det er rikelig plass til i postkassa - bruke 6 dager fra Oslo til Skorkeberg?
Hvis det er standard fart, skjønner jeg at posten sliter med å konkurrere med mer moderne tjenester.

Onsdag 11.11.2009 klokka 08:21 fikk jeg e-post som fortalte at Bokklubben samme dag hadde sendt meg den boka jeg hadde bestilt.
Ved 12-tiden i dag, 17.11. lå boka i min postkasse.
Tar en enkel, liten pakke normalt 6 dager fra Oslo til Drøbak?
Eller har boka vært på vidvanke?
Verken pakka - eller innmaten - har lidd overlast.
Det er i det minste noe.
Jeg klager egentlig ikke.
Jeg undres.

Ingen kommentarer: